شاهدژ ( کیاسر – روستای لنگر ) جمعه ۵ خرداد ۹۱

هشتمین برنامه گروه تو ارتفاعات روستای لنگر کیاسر برگزار گردید ، در این برنامه ۲۴ همنورد گروه را همراهی کردند ، ساعت ۵:۳۰ با تاخیر راننده از بابلسر حرکت کردیم بعد از ملحق شدن دوستان در مسیر بابل و قا÷مشهر و ساری بسمت کیاسر راهی شدیم ساعت ۸:۳۵ به روستای لنگر رسیدیم ، تا حرکت کنیم ساعت ۸:۵۰ شد ، مسیر مثل هیشه زیبا و کم نظیر بود سرسبزی و صدای پرندگان روحنواز ، در ابتدای پاکوب بسمت قله بعد حصار محیط بانی صبحانه صرف شد و ساعت شد ۱۱ در مسیر قله بودیم بعد از گذشتن از جنگل و رسیدن به شیب نسبتا تند گوسفندسرا و گرفتن آب از چشمه در محل گوسفندسرا از یال سمت راست بسمت قله حرکت کردیم ، نظم گروهی و سر قدم عالی اقای نقیبی و فهیمی با گذشتن از شیب تند پای قله به اول شکاف یا شیار بسمت قله رسیدیم که در اینجا گروه به دو دسته تقسیم شده یک گروه با آقایان نقیبی و فهیمی و گروهی به همراه محمدرضا شامقلی ، گروه آقای نقیبی از پاکوب با دورزدن بسمت قله راهی شد ، و گروه ما از مسیر شکاف ( این مسیر در حقیقت قدمت تاریخی داشته و گذر نیرو ها و نقل و انتقالات مایحتاج دژ یا قلعه استفاده می کردند ، گروه با حمایت و گرفتن طناب سنگ بزرگ اول مسیر رو رد کرده بودیم که با گروهی از کوهنوردان ساروی که از بالا به پایین می آمدند برخوردیم که مجبور به توقف شده که زمان زیادی را از دست دادیم بعد از گذشتن دوستان کوه قاف ساری گروه که اکثرا خانم بودند با دقت و احتیاط مسیر را از میان سنگ ها بالا رفته و به قله رسیدند و از اینکه چنین عمل جسورانه ایی انجام دادند بسیار شاداب بودند ، آقای نقیبی زودتر از ما ساعت ۱۳:۴۵ به قله رسیده بودند و ما ۱۴:۱۵ رسیدیم بعد از مراسم قله که با خواندن سرود و گرفتن چند عکس همراه بود ساعت ۱۴:۴۰ بسمت گوسفندسرا از مسیر جنگل که شیب نسبتا زیادی هم دارد پایین آمدیم ساعت ۱۶ به کلبه و چشمه رسیدیم تا ساعت ۱۶:۴۰ که در این زمان دوستان به صرف نهار و فرایض و استراحت پرداختند و بسمت روستای لنگر حرکت کردیم و بعد از گذشتن مسیر جاده و جنگل ساعت ۱۸:۱۰ به روستا رسیدیم . ماشین نیامده بود و تا ساعت ۱۸:۴۰ تو روستا بودیم که سوار ماشین شده بسمت بابلسر حرکت کردیم و ساعت ۲۲ بابلسر بودیم.

برنامه بعدی صعود به قله کهون به ارتفاع ۴۱۵۰ متر واقع در البرز مرکزی مسیردشت دریوک وشب مانی در دشت لهرا

تصاویر برنامه شاهدژ

4 دیدگاه در “شاهدژ ( کیاسر – روستای لنگر ) جمعه ۵ خرداد ۹۱

1. سلام آقای شامقلی
    عکس ها ی برنامه به وضوح عمق ِ یک صعود خوب و دوست داشتنی رو خبر می دن .
    مثل همیشه عالیِ عالیِ عالی …
    خدا قوت

2. سلام
    بله یک برنامه خوب دیگه اجرا شد عدم حضور شما بخوبی نمایان بود و همه به یادتون بودند ، خانم ها واقعا عالی بودند فقط به صعود شون از مسیر شیار بسمت قله توجه کنید ، شاهکار کردند خیلی هاشون اولین بار بود که دستشون به سنگ می خورد یکی شون که برای اولین بار بود که کوه اومده بود که شهامت خاصی داشت و وقتی همه به قله شاهدژ رسیدند مسرور بودند از یک پیروزی از اینکه خواستن و توانستن . جاتون خالی که شاهد چنین صحنه های زیبا نبودید و تصاویر بخش کوچکی از زیباییهاست . انشاالله در صعود کهون
    موفق باشید

3. از این همه محبتتون سپاسگزارم. همچنین از لطف همه ی دوستان .
    این می تونه آرزویِ هر کوهنوردی باشه : رسیدن به هر قله یی ، با هر ارتفاعی به همراه آرامش و آرایشِ تیمی
    باز هم به خاظرِ همه ی آرامشی که در صعود ها برامون ایجاد می کنید سپاسگزارم .